Университетът е сред най-реномираните в света и ежегодно заема челни места в международните класации на висши учебни заведения.
INSEAD е запитал компаниите, използващи социални медии за вътрешна комуникация (напр. вътрешни блогове, wiki-та и социални мрежи), относно следните 3 процеса:
- скорост на вземане на решения;
- вертикална комуникация;
- хоризонтална комуникация.
Резултатите от анкетата са следните:
Вертикална и хоризонтална комуникация
Използването на вътрешни социални медии оказва силно положително влияние върху вертикалната и хоризонталната комуникация в организациите. Различните отдели в организацията говорят по-добре едни с други в резултат използването на социални медии.
Изпълнителните директори (CEOs) в компаниите, които използват социални медии, комуникират по-лесно със служителите от по-ниски нива и обратното, в сравнение с компаниите, които не използват социални медии.
Скорост на вземане на решения
Ако обаче компанията използва социални медии за ускоряване процеса на вземане на решения, то тогава социалните медии не й помагат.
Източник: INSEAD
Изводи
Социалните медии подобряват информационния поток в организацията, но не ускоряват вземането на решения.
Подобреният обмен на информация между функционалните области в организацията може да доведе до повишаване на организационните иновации и творчество.
„Социалните медии са просто един допълнителен инструмент (tool) в инструментариума (toolbox), който използват стратезите на компанията. Социалните медии не са способни да разрешат всички организационни проблеми, както някои евангелисти биха предложили”, се казва в съобщението на INSEAD за резултатите от проучването.
Няма коментари:
Публикуване на коментар