На 29 февруари 2012 г. от 18,00 ч. в учебния център на TrainSoft се проведе редовният ни тренинг Емоционална интелигентност (EQ) в продажбите, воден от Кира Мюлер, притежаваща богат международен опит като тренер в областта на мениджмънта, продажбите, комуникацията и управлението на мултикултурни екипи.
Част от съдържанието на тренинга:
Тренингът, снимки от който са публикувани във Facebook страницата на TrainSoft, започна с тест за определяне на културното разнообразие в екипа. Тестът се състоеше в попълване на специална карта. Целта на този тест е да определи към кои от следните 3 типа спадат членовете на екипа:
- Технократи (най-добрите изпълнители);
- Емоционални;
- Творчески и либерални (с най-силна изява на талант).
Подобряването на емоционалната интелигентност за да бъдем добри търговци се базира най-напред на самоанализ. В тренинга бе препоръчано самоанализът да се извършва чрез следните 4 въпроса за личностно опознаване в уменията за продажби:
- Липсват ли ми основни умения за продажби (меки умения / soft skills)?
- Какви са лошите навици, които ми пречат? (Напр.: Губите ли време за тривиални въпроси?)
Как да променим лошия навик – като го заменим с подобен, но ефективен.
- Какви добри навици може да усъвършенствам?
- Какво поведение, ако го правя автоматично и леко, ще ми донесе успех?
Сред уменията, свързани с поведение, които бяха изброени са:
- Бъдете добър слушател.
- Опитайте се честно да виждате нещата от гледната точка на другите лица.
- Говорете от гледната точка на интересите на другите.
- Нека другият човек да чувства, че идеята е негова / нейна.
- Помни и използвай имената на другите.
- Драматизирайте идеите си (напр. подобно на Стив Джобс).
Бяха изтъкнати и 3 важни принципа в работата (в случая в контекста на продажбите):
- Не поправяй това, което не е счупено.
- След като знаете какво работи, направете повече от него.
- Ако нещо не работи, направете друго по-различно.
Няма коментари:
Публикуване на коментар